de blauwe lagune - Reisverslag uit Grímsstaðaholt, IJsland van EllyHansSeattle - WaarBenJij.nu de blauwe lagune - Reisverslag uit Grímsstaðaholt, IJsland van EllyHansSeattle - WaarBenJij.nu

de blauwe lagune

31 Augustus 2014 | IJsland, Grímsstaðaholt

omdat het zondag heel slecht weer zou zijn (veel regen en harde wind) hadden we niks gepland, misschien in de stad wat rondkijken.

En dan zouden we maandagochtend nog even naar de Blue Lagoon en vandaar door naar het vliegveld. Maar de zondag niks doen was eigenlijk geen goed plan. Want of je nou nat wordt van de regen of van het zwembad dat is geen verschil. Dus gingen we vandaag toch maar naar de Blue Lagoon.

En toen we daar eenmaal waren werd het droog en kwam de zon regelmatig te voorschijn. En morgen doen we rustig aan, worden we om 1200 uur bij het hotel opgehaald en is het opstijgen van het vliegtuig om 1700 uur gepland.

Voor de goede orde, wellicht is niet ieder op de hoogte, we zijn met z'n drieën, want Corry is ook mee. Dat is reuze handig, want Corry is onze masseur. Daar liggen we ongeveer maandelijks op de tafel om heerlijk geknepen en gewreven te worden en dat is nu dus (indien nodig) ook tijdens de vakantie mogelijk.

We zijn met z'n drieën van Schiphol vertrokken, komen met z'n drieën in Seattle aan, maar Corry gaat wat eerder naar huis.

Het was vandaag weer vele kilometers rijden op een prima asfaltweg tussen twee zeer ruwe maanlandschappen. Echt zo'n gebied waar eeuwen geleden een grote hoeveelheid lava is uitgestort. Die lava kan een laagje mos krijgen, maar dat duurt wel 100 jaar, dus alsjeblieft niet lomp over die keien kuieren, want dan moet er weer 100 jaar gewacht worden tot er een nieuw moslaagje is gevormd.

Nadat we weer in het hotel waren aangekomen hebben we vernomen dat er de afgelopen nacht weer een kleine uitbarsting was van de bungabunga, maar niemand die zich hier zorgen maakt. Wie weet komt er het komende uur nog een verrassing?

• 31 Augustus 2014 - 22:21

Yvonne:

Weer interessant om beide verhalen gelezen te hebben.
    Vandaag zag ik wel een mooie foto van de "kleine" uitbarsting.
    Heerlijk om onderweg gemasseerd te worden door Corry.
    Goeie reis morgen na Seatlle!!

• 01 September 2014 - 20:13

Froukje:

Wat leuk om jullie te kunnen volgen via deze mooie reisverhalen. Geniet van alle indrukken en veel reisplezier! Liefs Froukje

• 02 September 2014 - 16:33

Anneke Zandbergen :

Wat een leuk en gezellig verslag hebben jullie weer gemaakt. Heel bijzonder om zo met jullie mee te reizen. Wat een luxe om je eigen masseur mee op reis te nemen. Nou jongens geniet maar lekker. Lieve groet van Dic en Anneke.

• 02 September 2014 - 19:21

Corrie:

Ik heb het gevolgd en leuk waar zijn jullie nu? Prettige voortzetting

September 2014 we will live on an acre in North Bend, Washington. North Bend is 34 highway miles to Seattle and 19 highway miles to the lowest (3000 ft) pass (and 3 ski areas) in the Cascade mountain range. Approximately 3 hours by auto or train to Portland, Oregon or Vancouver BC, Canada. Easy access to all Evergreen state attractions; Mt. Rainier, Mt. St. Helens, Puget Sound, Pacific Ocean, Seattle, etc.

Actief sinds 07 Aug. 2014